Kako optimizirati spletno stran [da bo dosegla prvo stran Googla]

Od tega kako optimizirate svojo spletno stran je odvisno kje na Googlu, se bo vaša internetna stran, znašla med ostalimi prikazi spletnih strani. Boljše optimizirana spletna stran se bo znašla višje med prikazanimi spletnimi stranmi, slabše optimizirana spletna stran se bo znašla, na drugi, tretji ali celo še slabše uvrščeni strani na Googlu (kjer praktično ne doseže nobenih obiskovalcev, saj uporabniki Googla, najpogosteje obiskujejo tiste spletne strani, ki se v iskalniku, prikažejo na vrhnjih pozicijah).

Spodaj so predstavljene nekatere smernice kako optimizirati spletno stran, sicer pa so vse smernice in vse podrobnosti o optimizaciji spletnih strani, pojasnjene na povezavi Seo-Praktik.

Da bi se pravilno lotili optimizacije spletnih strani, je potrebno upoštevati troje vrst SEO pravil:

  • onsite SEO optimizacija
  • offsite SEO optimizacija
  • tehnična optimizacija spletnih strani

Vsi trije segmenti optimizacije strani, so podrobneje opisani na povezavi optimizacija spletnih strani MatijaZajšek.com.

Kako onsite SEO optimizirati spletno stran

Optimizacije spletnih strani se NAJPREJ lotite pri izvajanju onsite SEO aktivnosti. To pomeni, da najprej poskrbite za to, da je vaša spletna stran optimizirana za ustrezne ključne besede (najprej preglejte za katere besede sploh želite optimizirati stran), nato pa te ključne besede, vključite v naslov spletne strani, meta opis spletne strani, v samo vsebino spletne strani, v prvi in zadnji odstavek spletne strani, v alt oznake slik, v H oznake poglavij spletnih vsebin, itd…

Največ poudarka pri optimizaciji spletnih strani dajte onsite SEO optimizaciji, v smislu, da izdelate najbolj pregledno, uporabno, koristno in všečno spletno vsebino (ki bo tudi ustrezno prilagojena prikazom na mobilnih napravah).

Pri onsite SEO optimizaciji ne gre za to, da izdelate največjo spletno vsebino, ampak, da izdelate najbolj kakovostno vsebino za targetirano ključno besedno zvezo. Ne pozabite tudi na sutrezno interno linkanje spletnih vsebin, kakor tudi na izgradnjo ustreznih zunanjih povezav, ki dajo vaši spletni strani avtoriteto in kredibilnost.

Primer: Kako je onsite SEO optimizirana spletna stran ebonitete.si

onsite seo optimizacija ebonitete

NAMIG: Tisti, ki jih zanima kako optimizirati spletno stran, se ponavadi v prvi vrsti osredotočijo “zgolj” na upoštevanje onsite SEO smernic (naštetih zgoraj), a na primeru ebonitete.si (na zgornji sliki) lahko vidite, da je pomemben in sestavni del onsite SEO optimizacije, tudi skrb za čimprejšnjo “angažiranost/engagement” obiskovalcev spletne strani, saj Google smatra, da je internetna stran, ki prej povzorči “reakcijo” obiskovalcev, bolj zanimiva kot tista, kjer so obiskovalci strani zgolj statični “opazovalci vsebine”. Na spletni strani ebonitete.si, lahko obiskovalci takoj preverijo bonitete podjetij in drugih subjektov, brezplačno lahko testirajo delovanje aplikacije ebonitete.si ali si ogledajo vse prednosti, ki jih prinaša plačljiva uporaba aplikacije ebonitete.

Kako offsite SEO optimizirati spletno stran

Pri offsite SEO optimizaciji gre zato, da zgradite čimveč kakovostnih povezav, ki iz drugih spletnih strani, “kažejo/se povezujejo” na vašo internetno stran. Povratne povezave “vzamite” kot spletna priporočila, kjer ena spletna stran priporoča drugo, da jo obiščete. Več kot je teh “priporočil”, bolj Google smatra, da je vaša spletna stran, vredna tega, da se uvrsti višje v iskalniku.

Podobno kot delujejo ustna priporočila v offline svetu, delujejo tudi spletna priporočila v online svetu.
Primer:

če je npr. vaš sosed naročil pleskarja za svoje stanovanje in je zadovoljen z opravljenim delom, bo o tem povedal tudi vam. V kolikor soedu zaupate in verjamete, obstoji velika verjetnost, da boste tudi sami izbrali istega pleskarja. Enaka logika deluje na spletu. V kolikor spletne strani, ki jim zaupate, priporočajo druge spletne strani, to v Googlovoh očeh predstavlja referenco za uvrstitev priporočanih internetnih strani, višje v iskalniku.

Offsite SEO optimizacija se izvaja na različne načine. Poskušajte zgraditi čim več povratnih povezav iz spletnih forumov, drugih spletnih strani, družabnih omrežij in v okviru PR člankov v drugih spletnih medijih. Offsite SEO aktivnosti usmerite v to, da se le te, izvajajo redno, saj tudi, ko boste enkrat dosegli uvrstitve na prvi strani Googla, morate aktivnosti izvajati naprej – sicer jih bo vaša konkurenca, ki vas bo znova prehitela med prikazi na prvi strani.

Primer offsite SEO optimizacije internetne strani prvafina.si

Na spodnji sliki je prikazana zgrajena povratna povezava, ki iz besedila na eni spletni strani (gostujoč članek na spletni strani), povezuje drugo vsebino na spletno stran prvafina.si:

offsite seo optimizacija prvafina.si

Povratna povezava za potrebe offsite SEO optimizacije se smatra za kakovostnejšo v kolikor je zgrajena na spletni strani, ki ima več obiskovalcev ter v kolikor je zgrajena na spletni strani, ki se vsebinsko povezuje z vsebino na katero “kaže” povezava. Če, v tem primeru, povratna povezava kaže na spletno stran prvafina.si, je smiselno, da tudi vsebina, v kateri se nahaja povratna povezava, govori o podobni vsebini (odkupu in prodaji terjatev in podobnim kot se ukvarja prvafina.si).

Kako tehnično optimizirati spletno stran

Tehnična optimizacija spletnih strani pomeni, da poskrbite zato, da je vaša spletna stran, varna (uporaba https protokola), da se nalaga hitro, da je uporabniška izkušnja prijetna (hitra in enostavno razumljiva navigacija,…) ter, da se spletna stran prvenstveno odlično prikazuje predvsem na mobilnih napravah.

K tehnični optimizaciji prištevamo tudi strukturiranje podatkov (schema mark up) za dodatno obogatene prikaze vsebin iz spletnih strani v iskalnikih (npr. s slikami, dodatnimi opisi, ocenami vsebin, dodatnimi inrofmacijami, npr. čas kuhanja pri receptih, ipd…).

Primer tehnične optimizacije za spletno stran Magus.si

Na spodnji sliki lahko pogledate kako je za prikaze na mobilnih napravah, tehnično optimizirana spletna stran Magus:

tehnicna optimizacija magus

Takoj pod logotipom spletne strani Magus, sledijo kontaktni podatki za brezplačno svetovanje npr. za tiste, ki čutijo bolečine v rami, sicer pa je spletna stran, “čista, pregledna” in hitro se nalagajoča.

Dodatne informacije:

NAMIG: Še vedno je ena izmed najbolj uveljavljenih SEO praks glede tega kako učinkovito optimizirati spletno stran, preprosto ta, da opazujete kako SEO optimizacijo izvajajo vaši konkurenti. Če le ti, s svojimi internetnimi stranmi, uspevajo, dosegati visoke uvrstitve na Googlu, ni nobenega razloga, da s podobnimi aktivnostmi, istih rezultatov ne bi dosegali tudi vi. Če slučajno delujete na področju prodaje oblačil, obvezno pokukajte na stran opsy, kjer se optimizacija spletne strani, izvaja vrhunsko.

Preberite še: S čim se ukvarja strokovnjak za digitalni marketing