Strokovnjak za spletni marketing [Kaj počne, koliko stane, kaj prinaša podjetjem]

Kdo je strokovnjak za spletni marketing?

Strokovnjak za spletni marketing je ustrezno izobražena oseba, ki ima znanja iz področja marketinga na spletu.

Spletni marketing je novodobna oblika oglaševanja podjetij. Uporaba spleta narašča, zato so podjetja primorana vlagati v spletni marketing. Mnoga podjetja za to področje nimajo ustreznega kadra, zato pomoč poiščejo pri strokovnjakih za spletni marketing. V Sloveniji najdemo veliko agencij za spletni marketing, in odločitev o pravi, za podjetja ni lahka naloga. Učinkovit spletni marketing zahteva znanje in leta znanja na več področjih.

Strokovnjak za spletni marketing

Kako se izvaja spletni marketing?

Strokovnjak za spletni marketing pri svojem delu uporablja različne pristope oz. načine, ali pa kombinacijo več načinov.

Spletni marketing se lahko izvaja na naslednje načine:

 

Kateri način spletnega marketinga je primeren za določeno podjetje, je odvisno od:

  • Panoge v kateri deluje podjetje;
  • Profila njihovih kupcev (kdo so kupci, kako uporabljajo internet, koliko so stari, njihova zanimanja, obnašanja itd.);
  • Ciljev, ki jih podjetje želi doseči;
  • Časovnega okvirja v katerem želi podjetje doseči učinek in
  • Sredstev, ki jih je podjetje pripravljeno investirati v spletni marketing.
Strokovnjak za spletni marketing - sabinabizjak.com
Strokovnjak za spletni marketing – sabinabizjak.com

[Primer spletnega marketinga za manjše proizvodno podjetje Univerzal d.o.o.]

V sodelovanju z agencijo za digitalni marketing, so izvajali spletno optimizacijo za višjo pozicijo na iskalniku Google. Ob dobrem razmisleku o drugih oblikah spletnega marketinga, se jim je SEO- optimizacija spletnih strani zdela najprimernejša oblika, saj so učinki zanesljivi, strošek pa je sprejemljiv.

Pri tem so morali najprej določiti:

  • Njihove glavne izdelke oz. storitve, ki jih je smiselno uvrstiti na vrh iskalnika. Torej kateri izdelki se iščejo po spletu in jim prinašajo zadovoljiv prihodek. Iz svojega proizvodnega programa so izbrali traktorske končnike, saj so ugotovili, da končnike za traktorje in druga vozila po spletu išče zadostno število ljudi, hkrati pa je to njihov glavni konkurenčni proizvod, ki so ga želeli uvrstiti višje na iskalniku. Ker imajo njihovi končniki velik potencial tudi na nemškem trgu, so spletno optimizacijo za končnike izvajali tudi za nemški trg, kjer je konkurenca veliko večja kot v Sloveniji. Za krmilne mehanizme – Lenkungsteile – Univerzal.si.spletni marketing za nemški trg
  • Časoven okvir – spletna optimizacija daje učinke v nekaj mesecih, v povprečju pa je za konkretne rezultate, torej visoke pozicije na Google, potrebno počakati najmanj 6 mesecev. Za podjetje Univerzal d.o.o. je bilo to razumljivo in sprejemljivo.

 

S spletno optimizacijo so pričeli Oktobra 2019. Po prvih rezultatih za proizvod – končniki, so optimizacijo pričeli izvajati tudi za njihovo storitev – strojna obdelava kovin.  Ob začetku dela so bili z obdelavo kovin s CNC stroji na 42. mestu, po 6-ih mesecih dela SEO optimizacije pa so se uspeli uvrstiti na zavidljivo 7.mesto, torej 1. stran iskalnika Google. Učinkovito delo, ki ga izvaja kakovosten strokovnjak za spletni marketing, je v podjetje Univerzal d.o.o. pripeljal več novih kupcev.

Prav tako so v okviru storitev obdelave kovin zviševali svojo uvrstitev tudi za rezkanje kovin, ki je tudi eden izmed načinov obdelave kovin s pomočjo računalniško vodenih (CNC) strojev.

 

Kakšne koristi prinaša strokovnjak za spletni marketing v podjetja?

Strokovnjak za spletni marketing prinaša v podjetja številne koristi. Podjetja lahko takšne strokovnjake najamejo ali zaposlijo. Večja podjetja, ki so pripravljena in primorana spletni marketing izvajati več let oz. konstantno, se velikokrat odločijo za zaposlitev strokovne osebe z znanjem digitalnega marketinga.

Koristi, ki jih takšna oseba prinaša v podjetje, so:

Strategija spletnega marketinga
  • Boljša vidnost podjetja na spletu;
  • Večja obiskanost spletne strani podjetja;
  • Večje zaupanje v blagovno znamko podjetja;
  • Več novih kupcev;
  • Večja prodaja.

[Primer podjetja Univerzal d.o.o.]

Spletni marketing za podjetja

Podjetje Univerzal d.o.o je s strokovnjakom za spletni marketing pridobilo večje število novih kupcev, izjemno povečanje obiska spletne strani, hkrati pa je tudi povečalo prodajo. Ker so spletni marketing na način SEO izvajali tudi za nemški trg, so prav tako uspeli z njihovimi produkti za regulacijo tlaka in vakuuma – Vakuum und Druchsicherheitsventile, doseči višjo pozicijo na Google iskalniku. S tem so pridobili nekaj novih kupcev in povečali obisk spletne strani na nemškem trgu.

Kljub temu, da velja SEO – optimizacija spletnih strani za nekoliko počasnejšo obliko spletnega marketinga, so rezultati zanesljivi in vidni.

 

Koliko podjetja stane spletni marketing?

Cena spletnega marketinga se razlikuje glede na način izvajanja spletnega marketinga.

Vsaka oblika spletnega marketinga nekaj stane, odvisno pa je tudi kako dolgo so podjetja pripravljena počakati na učinke spletnega marketinga.

Plačljivi oglasi na Google, ki jih Google glede na plačano ceno klika, uvrsti na svoja mesta, so pogosto izjemno draga različica spletnega marketinga. Sicer nas Google takoj uvrsti zelo visoko, vendar pa učinki niso vedno v skladu s pričakovanji. V tem primeru mora torej podjetje plačati posebej storitev vodenja kampanij plačljivih oglasov strokovnjaku, prav tako pa še Google iskalniku mora plačati določen znesek (t.i. budžet), ki ga nameni za oglase. Če predpostavljamo, da je cena strokovnjaka 200€ mesečno, ter da za Google nameni še približno 200€ mesečno (mnogokrat pa tudi veliko več), je znesek lahko hitro relativno visok. Ker pa raziskave in trendi kažejo vedno večjo prednosti organskim uvrstitvam na Google, torej ljudje vedno manj klikajo plačljive oglase, je veliko bolj smiselno preučiti druge nekoliko cenejše in učinkovitejše oblike spletnega marketinga. SEO optimizacija je pot kako povečati obisk spletne strani brez plačanih oglasov za Google.

Visoko organsko uvrstitev zagotavlja učinkovita spletna optimizacija, zato je to vedno bolj priljubljena oblika marketinga, ki bo podjetje stala približno 350€ mesečno (odvisno od cene strokovnjaka), učinki pa bodo bolj zanesljivi.

Če vlagamo zraven še v oglaševanje na družabnih omrežjih, e-mail marketing in druge oblike marketinga, zneski spletnega marketinga hitro narastejo na 1000€ in več mesečno. Velika podjetja v te namene namenijo, seveda, še veliko več, saj za svoj konkurenčni položaj v svetovnem merilu morajo vlagati dovolj in pravilno, da si zagotovijo stabilnejše delovanje na dolgi rok.

Dodatno: Digitalni marketing za team building agencijo