AIDA formula

AIDA formula je formula, ki jo uporabljamo pri pisanju začetkov SEO člankov z namenom, da našo spletno stran obišče več ljudi ter da na naši strani več ljudi ostane.

Kaj je AIDA formula?

AIDA formula je nastala leta 1898, ko je Elias St. Elmo Lewis napisal 3 načela, ki so mu pomagala skozi njegovo pisalno kariero. V tistem času se je uporabljala le v časopisih, dan danes pa jo največkrat zaznamo na spletu.

Skozi čas se je originalnim trem načelom dodalo še četrto in ta načela so sedaj osnove za veliko SEO piscov. Ta štiri načela so:

  • Attention (Pozornost),
  • Interest (Zanimanje),
  • Desire (Želja) in
  • Action (Akcija).

Attention na primeru Gumitehna.si

Attention oziroma pozornost spada pod prvi del AIDA formule in pomeni, da moramo na začetku svojega članka pridobiti pozornost bralcev.

Da ta del uspešno sestavimo je potrebno, da razumemo potrebe naših strank. Vedeti moramo točno kakšnim ljudem je ta članek namenjen in kaj si ti ljudje želijo.

Nato to uporabimo ter vstavimo v začetek našega članka. To naredimo z zanimivimi naslovi, ki privlačijo čim večjo pozornost. Dobro je tudi, če se ne izogibamo grafičnemu urejanju začetka spletne strani s zanimivimi slikami in podobnim.

To stopnjo AIDA formule lahko najboljše vidimo na spletnih strani profili. Spletna stran je spletna trgovina, ki prodaja gume, platišča, pnevmatike ter podobne izdelke po ugodni ceni.

aida formula

Interest na primeru Pohištvo123.si

Druga stopnja AIDA formule nam predstavi zanimanje. To pomeni, da ko dobimo pozornost strank s uporabo prejšnje stopnje, jo uporabimo za predstavitev nečesa, kar bo stranko zanimalo.

Tud pri tej stopnji moramo popolnoma razumeti razmišljanje naših strank in kar jih zanima. Glaven vzrok tega dela je namreč ohranjanje strank na naši spletni strani. To naredimo tako, da jim predstavimo razlog.

To  lahko naredimo tako, da jim predstavimo problem s katerim se stranke soočajo in kako ta problem negativno vpliva na njihovo delo oziroma življenje.

Izjemen primer uporabe te stopnje AIDA formule nam ponudi spletna stran pisarniški stoli, prodajna spletna stran z izjemno sestavo onsite optimizacije. Spletna stran prodaja različne vrste pohištva, vse od pisarniških stolov in pisalnih miz do počivalnikov in vzmetnic.

Desire na primeru Termotom.si

Ta del formule je namenjen zasajanju želje v svoje stranke. Ta del je močno povezan z prejšnim delom, kjer smo strankam predstavili zanimanje.

Če smo v prejšnji stopnji strankam predstavili njihov problem ter kako negativno vpliva na njihovo delo in življenje, bomo v tem delu predstavili kako jim lahko mi pomagamo ta problem rešiti. Pri tem je dobro orodje, ki ga lahko uporabimo predstavitev slik pred in po uporabi našega izdelka oziroma našega nasveta.

Pri tej stopnji strankam izpolnimo strankine zahteve ter jim s tem olajšamo delo in/ali življenje.

Spletna stran svetlobne kupole ima zelo dobro predstavo te stopnje AIDA formule, ki si jo lahko ogledate tudi sami. Na termotom.si lahko namreč dobite zelo dobre ponudbe za svetlobne kupole, pleksi steklo, valovitke, pvc plošče ter veliko več.

aida formula

Action na primeru panheat.si

Zadnja stopnja AIDA formule je akcija, kjer stranko spodbudimo, da nekaj naredi. Če nekaj prodajamo, bomo v tej fazi svojim strankam priporočali nakup ter jim povedali, da tisti, ki kupijo najhitreje dobijo poopust.

Tukaj tudi pustimo svoje kontaktne informacije kot so telefonska številka in email naslov, da nas stranke lahko takoj kontaktirajo glede naše prodaje.

V primeru pisanja članka pa svoje bralce tukaj spodbudimo, da začnejo brati naš članek.

Action je zelo pomembna stopnja AIDA formule in dober primer uporabe lahko vidimo na spletni strani ir paneli. Spletna stran je odično optimizirana in nam ponuja ir panele ter sončne celice po zelo ugodni ceni. Če vas zanima vzgled za svojo spletno stran ali če vas zanimajo načini ogrevanja svojega stanovanja lahko v obojnem primeru obiščete to spletno stran.

Zakaj in kako uporabljati AIDA formulo

AIDA formula je stara tehnika, ampak to še ne pomeni, da več ni uporabna. Statistične raziskave še vedno kažejo izjemen uspeh formule kjer se vedno znova izkaže ter pokaže, da najboljše pritegne stranke.

Lepota AIDA formule se nahaja v njeni mobilnosti, kar pomeni, da ni namenjena samo za spletne strani. AIDA formula je sestavljena zelo splošno, kar pomeni, da se lahko uporablja vsepovsot. In vsepovsot jo boste tudi našli.

AIDA formula se uporablja vedno več v različnih medijih naprimer na televizijskih reklamah, na sponsoriranih dogotkih ter sponsoriranih videjih in tudi na različnih reklamnih posterjih.

Večino ljudi, ki vam želi nekaj prodati bo to naredilo s pomočjo AIDA formule, kar pomeni, da AIDA formula lahko uporabimo pri predstavitvi katerih koli produktov ali storitev.

Vir trikov za optimizacijo spletnih strani Seo-Praktik.si

Več podobnih formul in trikov iz SEO področja lahko najdete na spletni strani SEO Slovenija Seo-Praktik.si. Ta spletna stran vključuje ogromne količine uporabnih podatkov, ki jih potrbujejo vsi spletni pisci za uspeh v SEO področju.

Za še več informacij o AIDA formula si lahko ogledate spodnji posnetek z odlično razlago: